Monday, December 14, 2009

مراسم 16 آذر در 21 آذر


انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده انسانی به مناسبت 16 آذر مراسمی با حضور سید عباس نبوی دبیر اسبق دفتر تحکیم وحدت برگزار کرد.                                                                
در این مراسم ابتدا کلیپی در مورد واقعه 16 آذر که به سفارش وزارت علوم و تحقیقات ساخته شده بود، به نمایش گذاشته شد. سپس حجت الاسلام سید عباس نبوی به ایراد سخنرانی پرداخت.                                     
سید عباس نبوی با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی از زمان های گذشته همواره در ایران فعال بوده است، این جنبش را بسیار مهم و تاثیر گذار بر شمرد. دبیر اسبق دفتر تحکیم وحدت، دانشجو و دانشمندی که علم برای او مسوولیت می آورد را دارای ارزش بالا توصیف کرد و آزار و اذیت ها به این قشر در دوران مختلف را نشانی از عمق تاثیرشان دانست.                 
ایشان با مردود دانستن افراط و تفریط در هر زمینه ای دانشجویان را به تعقل فرا خواند. مسئول سابق نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه تربيت مدرس با اشاره به وقایع پس از انتخابات هر دو گروه را مقصر دانسته و تندروی های انجام شده را محکوم کردند. ایشان با انتقاد از دولت یادآور شدند که خود در سال 84 برای پیروزی محمود احمدی نژاد فعالیت کردند ولی دو ماه پس از انتخاب ایشان، محمود احمدی نژاد را شایسته ی ریاست جمهوری ندیدند. آقای نبوی با انتقاد از سیاست های مالی دولت آنرا بسیار خطرناک توصیف کردند. سخنران برنامه در ادامه نگراني خود را گسترش تفکر احمدي نژاديسم خواند.                                      
مؤسس «جنبش اسلامی دانشجویان جهان اسلام» از دانشجویان خواست تا از دو طرف دعوا حمایت نکنند. سید عباس نبوی برخوردهای انضباطی صورت گرفته را به خاطر توهین های انجام شده از سوی دانشجویان دانست و آن را عملی طبیعی بر شمرد و ادعا کرد اگر توهین نباشد مشکلی برای ابراز عقیده ی دانشجویان نخواهد بود و برخوردی صورت نخواهد گرفت.                                                       

5 comments:

  1. Anonymous12/14/2009

    in akhoondam ke ahmadi nejhadi dar oomad!

    ReplyDelete
  2. Anonymous12/15/2009

    gure babash !
    avazi tarside

    ReplyDelete
  3. Anonymous12/15/2009

    آخه اينم مهمون بود انجمن دعوت کرد؟

    ReplyDelete
  4. Anonymous12/15/2009

    lotfan aval nazarat ra chek konid baad anra dar sait begozarid ta shahede in be ehteramiha be afrad nabashim

    ReplyDelete
  5. Anonymous12/15/2009

    hesabi az khejalate anjoman dar oomad in aghaye mehman.

    ReplyDelete