Tuesday, November 17, 2009

بیانیه ی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان به مناسبت اتفاقات اخیر


ای رسول خدا: چون منافقان(ریاکاران) نزد تو آمدند، گفتند: که ما به یقین و حقیقت گواهی می دهیم که تو رسول خدایی و خدا می داند که تو رسول اویی و خدا گواهی می دهد که منافقان(به مکر و خدعه) دروغ می گویند. قسم های خود را سپر جان خویش قرار داده تا به این وسیله راه خدا(را به روی خلق ببندند) که آن چه می کنند بسیار بد می کنند. ای رسول تو چون کالبد جسمانی آن منافقان را مشاهده کنی(آراستگی ظاهر) آن ها تو را به شگفت می آورد...

ای رسول دشمنان به حقیقت اینانند، ازایشان به حذر باش، خدایشان بکشد، چقدر از حق باز می گردند.(سوره ی منافقین آیات 1 تا 4 )

دارم می بینم صحنه رو، می بینم تجهیز رو، می بینم صف آرایی ها رو، می بینم دهان های با حقد و غضب گشوده شده و دندان های با غیض به هم فشرده شده را علیه انقلاب، علیه امام و علیه همه ی این آرمان ها و همه ی این کسانی که به این حرکت دل بسته اند چه کنم اگر کسی نمی بیند...

در حوادث فتنه گون شناخت عرصه دشوار است، شناخت قصه دشوار است، شناخت مهاجم و مدافع، ظالم و مظلوم، دشمن و دوست دشوار است، بایستی گره گشایی کرد، بایستی حقیقت را بازکرد، باید گره های ذهنی را باز کرد و این تبیین لازم دارد. مقام معظم رهبری(حفظ ا.. تعالی)

متاسفانه با گذشت سی سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی هنوز عده ای این حقیقت الهی را باور نکرده اند و هر از چند گاهی این زخم کهنه که جای ترکش انقلاب که بر سینه ی این منافقان بیگانه پرست فرورفته چرک می کند و فریاد عصیان و جور را بر قله ی ضلالت سر می دهند.

این متن تنها با هدف والای آزادی و منطق و روشنگری اذهان بیدار و وجدان انسان آگاه قلم زده می شود نه برای مقبله با گروهی اندک که در اقیانوس زلال و خروشان ملت ایران محکوم به فنا هستند.

وجدان درو نی انسان گوهری گران بهاست که میزان در قضاوت است که اگر رذایل بر وجود انسان تسلط یابد موجب مرگ وجدان شده و به صورت پلیدی افکار و خصومت در رفتار جلوه می نماید که متاسفانه این گونه کج رفتاری و قضاوت آلوده در مورد هدف و عملی خیر خواهانه منشا از همین امر دارد.

اما در مورد دشمن شناسی باید گفت که ملاک عملکرد افراد است نه حاشا و مظلوم نمایی؛ مردم خود بهتر قضاوت می کنند که این قائله ی سبز اموی که برپا کرده اید هیچ سنخیت و قرابتی با ولایت و راه امام(ره) ندارد بلکه در تعارض با آرمان های انقلاب است که با توجه به خطبه های روشنگرانه ی رهبر معظم انقلاب و تایید انتخابات از سوی ایشان و تذکر ایشان به عدم قانون شکنی و این که قرار نیست نتیجه ی انتخابات در کف خیابان ها و تجمعات خیابانی مشخص شود، تشکل مورد نظر با ارتکاب به اعمال غیر قانونی و ایجاد فضای ملتهب موجب بر هم زدن نظم، به تعطیل کشیدن امتحانات و آشوب در دانشگاه گردید که این آشوب نیز به خارج دانشگاه کشیده شد و نهایتا منجر به دستگیری بعضی از افراد منتسب به این تشکل توسط نیروی انتظامی گردید، با این احوال این فکر احمقانه است که شما پیرو ولایت باشید به قول آیه ی شریف ولایت را سپر جان خویش کردید که مصداق واقعی این آیه شما می باشید.

شما ناکثین و مارقین که نوک پیکانتان ولایت را هدف قرار داده کور خوانده اید و بدانید ما از یاد نبرده ایم در همایشی که با حضور نامزد انتخاباتی مورد نظرتان برگزار شد در هنگام پخش کلیپی که مجری خبر رحلت امام(ره) را اعلام کرد، همه شما شروع به کف زدن کردید و هورا کشیدید.

ما هم از عملکرد و افراط گری مسئولین دانشگاه معترضیم که از سر خیر خواهی به شماها مهلت بیش از حد دادند تا اصلاح گردید که نه تنها اصلاح نشدید بلکه دیگران را هم با خود به این ورطه کشانده و غرق ساختید، دیگر مهلت شما پایان یافته و زمان فرو پاشیتان فرا رسیده و این بیانیه اخیر مصداق هزیان لحظه ی مرگ شما بود.

در مورد میهمان گرانقدر و عالمی که دعوت ما را پذیرفتند و به دانشگاه آمدند: ما در مدت حضور ایشان در دانشگاه با برگزاری جلسات بسیار از بیاناتشان بهره بردیم اما متاسفانه در برنامه ی عمومی به علت قانون گریزی، اعمال وقیهانه، اهانت و توهین و بر هم زدن نظم وامنیت توسط عده ای محدود(برخی از اینان اصلا دانشجو نبوده و به طور مخفیانه وارد دانشگاه شده بودند) که از سوی تشکل مورد نظر تغذیه می شدند، مانع استفاده دانشجویان حاضر در جلسه شدند؛ البته ما این قول را به دانشجویان که حقوقشان ضایع شده می دهیم که همه ی این افراد خاطی و بر هم زننده ی نظم، شناسایی شده و به دست قانون سپرده خواهند شد تا دیگر شاهد چنین بی حرمتی به فضای مقدس دانشگاه و دانشجو نباشیم.

جالب این جاست که دیگران را به عملی متهم می کنند که خود وقیهانه آن را مرتکب می شوند و به قولی دست پیش را می کشند تا پس نیفتند. آیا تخریب، اتهام، توهین، ایجاد فضای احساسی و فتنه انگیزی، شعار و مسلک نامزد انتخاباتی شما نبود؟ چگونه دیگران را متهم می کنید در حالی که سوابق ننگینتان خود بهترین گواه است. در ذیل جهت روشنگری به برخی از این سوابق نیم نگاهی می اندازیم تا شاید...

الف- بازگشایی دفتر تبلیغاتی ستاد دانشجویی بدون در نظر گرفتن قوانین دانشگاه و بدون اطلاع به هیئت نظارت

ب-تحریک دانشجویان و ایجاد تجمع های غیر قانونی و قرائت بیانیه نامزد مغلوب در انتخابات و ملتهب کردن فضا و خط دهی و تحریک دانشجویان به اعتصاب

ج- بازیگردانی اغتشاشات در دانشگاه که با شعار آزادی، دموکراسی و ..وارد جلسه ی امتحانات شده و برگه ی امتحانات را پاره کرده که موجب تعلیق امتحانات شد.

د- استفاده ابزاری از دانشجویان و قراردادن دانشجویان در مقابل یک دیگر و ...

البته در مورد دانشجویان فعال سیاسی که از دانشگاه های دیگر(آزاد، پیام نورو...) به دعوت جامعه اسلامی و با هماهنگی مسئولین دانشگاه در همایش حضور پیدا کردند که به علت جهالت مجموعه تشکل مورد نظر موجب قضاوت کورکورانه و بی اساس آن ها بر مسئولین شده که از مسئولین عذر خواهی می کنیم.

لکه ننگ: اگر پیروی از ولایت و وفاداری به آرمان های امام و انقلاب و روشنگری در این راستا لکه ننگ است ما به جان خریداریم ولی لحظه ای حاضر به زندگی زیر پرچم غرب و شرق و شیطان بزرگ«آمریکا» که افتخار شماست نیستیم. به فرموده ی امام(ره)«آمریکا شیطان بزرگ است و لعنت خدا و پیامبر او بر شیطان و هواداران و یاران او.»

در بیانیه ی اخیر که در آن مجموعه ی دانشگاه را به واکنش جبران ناپذیر تهدید نمودید، این عمل(تهدید) جرم بوده و نشان از خوی قانون گریزی این تشکل را دارد(از نشانه های گمراهان همین را بس که غرور و تکبر احمقانه ای که آن ها را فرا گرفته باعث می شود که از ید قدرت الهی غافل شده و خود را مسلط و قادر بر همه ی امور می دانند و از سر جهالت زبان به تهدید گشوده، در حالی که سرگذشت اقوام پیشینیان که در زمین فساد و ظلم به پا کردند عبرت است یرای همه، تا پند گیرند.)

در پایان به دانشجویانی که به خاطر علقه های مذهبی، فعالیت های فرهنگی و... نا خواسته وارد چنین وادی شدند توصیه می کنیم که بیشتر تامل کنند و مواظب باشند که عمر، استعداد، شور و نشاط جوانی شما در جایی هزینه نشود که خدای ناکرده علیه انقلاب و اسلام و ولایت گامی برداشته شود که در این صورت خسر دنیا ولاخره خواهید بود.

ومن ا..توفیق

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان

پی نوشت1: این بیانیه عینا آورده شده است حتی از اصلاح غلط های املایی آن(نظیر غیض و هزیان) نیز خود داری شده است.

پی نوشت 2: ظاهرا این بیانیه در جواب به بیانیه انجمن اسلامی صادر شده است و منظور از تشکل مورد نظر که بارها در متن به آن اشاره شده انجمن اسلامی می باشد.

15 comments:

  1. Anonymous11/17/2009

    =)))))))))))))))))

    malume ke ki ghanun gorize !

    asabaniat dare tu name moj mizanee !

    engar nevisande mikhad tak take anjoman eslamia ro khafe kone :D

    ReplyDelete
  2. ina sathe shoor o tahamole paeene khodeshoono ba in bayanie neshoon dadan.

    ReplyDelete
  3. Anonymous11/18/2009

    ذوب شدگان ولایت وقیح رو ببین چه بلبل زبونن

    ReplyDelete
  4. Anonymous11/18/2009

    اگه روزی ده بار از ورودی دانشکده ها رد بشیم باید کارت دانشجویی نشون بدیم چطور ادعا دارید که غیر دانشجوها 17 آبان وارد جمع شدند؟ غیراز اینه که خودتون به دفعات از بسیج شهری وروستایی وآزاد و پیام نور برای سرکوب نیرو آوردید؟ واقعا خجالت آوره

    ReplyDelete
  5. Anonymous11/18/2009

    جامعه ی اسلام ؟
    کدام اسلام ؟
    اسلام رحمانی شما اینه گفتمانش ؟

    ReplyDelete
  6. Anonymous11/18/2009

    انجمن اسلامی باید پاسخ این بیانیه رو بده . دانشجوها هم پشتشن .

    ReplyDelete
  7. be nazare man aslan arzeshe javab dadano nadare.kheili daghoone in bayanie.khodeshoono maskhare kardan.

    ReplyDelete
  8. Anonymous11/18/2009

    اينا با يدک کشيدن پسوند اسلام دارن اسلام رو لکه دار ميکنن.خدا خودش هدايتشون کنه

    ReplyDelete
  9. setareh11/18/2009

    cheghadr bia adaaaaaaaab...

    ReplyDelete
  10. Anonymous11/20/2009

    anjoman eslami bayad faaliatasho porrang tar kone.

    ReplyDelete
  11. Anonymous11/20/2009

    مشخصه کي داره هذيان ميگه.16 آذر نشون مي ديم کي مرده و کي زندست

    ReplyDelete
  12. Anonymous11/20/2009

    واقعآ شرم آوره

    ReplyDelete
  13. Anonymous11/21/2009

    are baba, liaghate javab dadane ma ro nadaran.
    khaili bi arzesh tar az in harfan. behtarin javab ro rooze 16 azar beheshoon midim!!!!

    basiji amade bash,
    16 azaram miad..........

    ReplyDelete
  14. Anonymous11/26/2009

    کاشکی
    کاشکی
    کاشکی
    خجالتی
    خجالتی
    خجالتی
    در کار
    در کار
    در کار
    .
    .
    .
    .
    بود ...

    ReplyDelete
  15. Anonymous11/28/2009

    سبز فقط سبز علي
    ننگ به سبز مخملي

    ReplyDelete