Saturday, October 31, 2009

اسپری فلفل در حسابداری







از اتفاقات پس از انتخابات در خرداد ماه، برداشت های مختلفی با توجه به دیدگاه های مختلف صورت می گیرد و همواره به اندازه ی میزان این تفاوت جنبه هایی از مسئله پررنگ یا کم رنگ می شود. این مسئله در دانشگاه نیز بین دانشجویان و مسئولین وجود دارد. به طور مثال آن چه که کم و بیش دراین مدت از طرف مسئولین دانشگاه مورد توجه قرار می گیرد، اشتباهاتی است که از طرف عده ای از دانشجویان، بدون برنامه ریزی قبلی صورت گرفته است که از آن جمله می توان به شکسته شدن شیشه ی در ورودی دانشکده ی انسانی وفنی، یا بعضی از کلاس ها اشاره کرد که بر اساس همین، برخورد هایی نیز با دانشجویان صورت گرفته است.

اما در کنار این ها، مسائلی نیز وجود دارد که گویا به طور کلی مورد پی گیری قرار نمی گیرند که از آن جمله می توان به اتفاق ناگواری که 84 و در حال حاضر فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی علوم دامی از دانشکده ی کشاورزی می باشد. پس از این حرکت که حتی واکنش تعدادی از اعضای دیگر بسیج دانشجویی را برانگیخت انتظار می رفت با این شخص برخورد مقتضی را انجام شود اما دانشگاه نه تنها از این مورد به راحتی گذشت بلکه سمتی نیز در حسابداری دانشکده ی انسانی به او اعطا کرد. ما نیز با توجه به در خواست مکرر مخاطبین برای انعکاس این خبر به طور مجزا و شناساندن فرد مورد نظر، این درخواست را اجابت کردیم.
در یکی از روز های پس از اعلام نتیجه در مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه رخ داد اشاره کرد و آن استفاده از اسپری فلفل توسط یکی از اعضای بسیج دانشجویی(رئیس سابق بسیج دانشجویی) در صورت تعدادی از دانشجویان متحصن بود که با آمدن موتور این فرد غافلگیر شده بودند. فرد نام برده که «مصطفی تقی نژاد» نام دارد، ورودی سال

پی نوشت: عکس ها مربوط به روز 27 اردیبهشت ماه سال جاری، در جریان حضور مهندس موسوی در دانشگاه گیلان می باشد که در خبرگزاری مهر و ایسنا نیز انعکاس داده شده بود.










32 comments:

  1. salam..vaghean mamnoon bacheha..kholase yeki oomad ye harfi bezane dar mored en be zaher daneshjoo.. vaghean daneshgah bayad javabgoo bashe..chetor mikhad en khabaro tojih kone..??

    ReplyDelete
  2. خیلی عالی. این وبلاگ واقعا نیاز بود. باید این چهره ها معرفی شوند تا آن حوادث تکرار نشوند.
    دست گرداننده یا گردانندگان این وبلاگ درد نکند. دانشگاه گیلان به چنین تریبونی نیاز داشت.

    ReplyDelete
  3. Anonymous10/31/2009

    yade oon rooz az zehnam nemire, zad oon dokhtar bichararo koor kard... khoda azash nagzare hata age daneshgah begzare ( ke nabayad begzare ). toro khoda daste in adamaro az daneshgah kutah konid.

    ReplyDelete
  4. Anonymous10/31/2009

    pas chi shod harfe oon basijia ke goftan in shakhso be dadgahe nezami mikeshan?!!!!

    ReplyDelete
  5. کیارش11/01/2009

    واقعا بسیج دانشجویی ضعیف و بی اراده نشون داد..

    ReplyDelete
  6. Anonymous11/01/2009

    jalebesh ein bud,ruzaye bad dasesho masalan gach gerefte bud umade bud uni...

    ReplyDelete
  7. Anonymous11/01/2009

    man ba kirash khan movafegh nistam.
    hich eradehi ghavitar az eredeye basije daneshjooee dar hemayat az in basiji nist

    ReplyDelete
  8. Anonymous11/01/2009

    دوستان برنامه دانشجویان دانشگاه گیلان برای سبز کردن راهپیمایی 13 آبان چیه؟
    از مسیر دانشگاه علوم پایه - چهار راه میکاییل - شهرداری میرید؟

    ReplyDelete
  9. Anonymous11/02/2009

    بحث بر روی نوع مدیر کلی! امور اداری سیروس عالم مدتی است که همه همکاران دانشگاه گیلان را بشدت نگران کرده است، از موقعی که سیروس عالم به این پست که با گدایی فراوان به دست آورده منصوب شده است به تنها چیزی که فکر نمی کند حقوق کارمندان دانشگاه بالاخص رزمندگان جانبازان و... دانشگاه است. عالم اگر کمی ما به یاد داشته باشیم می دانیم چه بدبختی هایی را در معاونت آموزشی دانشگاه ایجاد کرد و با آنهمه سابقه منفی و فساد مالی که منجر به ساخت خانه اش در رشتیان شد. این مرد که به هیچ وجهه مثبتی در دانشگاه و حتی خانواده خود ندارد سعی دارد خود را عاری از هر گونه فساد به نمایش بگذارد حال آنکه همه ما می دانیم که زمانی که مدیر آموزش شبانه بود با تمرکز خریدهای معاونت در خود (فایل های گرانقیمت و با زد و بند و یک نرم افزار تقلبی و ...) موفق شد پول خوبی به جیب بزند و خانه خود را تکمیل بنماید.


    طی دوران اخیر این رئیسِ رئیس دانشگاه و در مدت کوتاهی که مدیر امور اداری شده علاوه بر اینکه هیچ کاری برای ما کارمندان نداده به فکر تسویه حسابهای شخصی خود و عقده های درونی شده و حقوق ما کارمندان بیچاره دانشگاه را به راحتی پایمال می نماید. همکاران محترم جهت شفاف سازی باید توجه داشته باشید که قراردادهای بسته شده دانشگاه اگر توجه کنید رد پای مالی آقای سیروس عالم را می بینید. مانند قرارداد تعمیر و نگهداری که فردی به نام رهبر که خود نیز در همین دوره ریاست جمهوری به نان و نوایی رسیده به وی معرفی نموده و از همشهریان وی است .
    در تمامی قراردادهای جدید که از زمان این فرد به ظاهر جانباز! بسته می شود بدبخت مهندس پناهی نقش ماشین امضا داشته و دارد و کسی حتی رئیس دانشگاه نمی تواند با نظراتش مخالفت نماید.
    این مدیر که هن اکنون از چند جا حقوق (بنیاد، مدیر ایثارگران و مدیر اداری) دریافت می کند، اصلا دقدقه ما کارمندان و حتی هبئت علمی را ندارد و اینهمه که ادای بیت المال و حق الناس را در می آورد معلوم نیست چگونه معاون سیاسی استانداری را با مهمانان شخصی از پول بیت المال نهار و شام می دهد.
    این مدیر محترم با افکار بسیار بچگانه چون شخصیت و جایگاهی در بین همکاران ندارد و غرور و منم منمی که دارد متوسل به چند بچه کم عقل برای کسب اخبار و اطلاعات دانشگاه شده و در بسیاری از موارد تحت تأثیر شدید حرفهای این بچه مدرسه ای ها برای کنترل دانشگاه به این عظمتی قرار می گیرد. و در محاورات شخصیش هر کسی بغیر از خود را مشنگ و نادان فرض می کند و به روشهای بسیار ناجوانمردانه توهین و افترا و تهمت مسلط است و بلافاصله کسی را که نظر مخالف می ده به باد استهزاء میگیره حتی اگر آن حاتم زاده باشه.
    آقای دکتر حاتم زاده ما همکاران دانشگاه ضمن تسلیت از بابت این انتصاب اسف بار که قبلا نیز تذکر داده بودیم از شما می خواهیم این شخص را که مغزش کوچک شده و در پی تضییع بیش از پیش حقوق ماست و در همه کارها آموزشی، پژوهشی و دانشجویی و مالی و نگهبانی و .... دخالت می کند از این پست بر کنار نمایید و دل ما رزمندگان و جانبازان و کارکنان را شاد نمایید

    ReplyDelete
  10. Anonymous11/02/2009

    با سلام،این مطالبی که نوشته شد بعضی جاهاش ایراد داره می خواستم که تذکر بدم.شخص مذکور تا بحال رئیس بسیج دانشجویی نبوده و در اون حادثه تلخ کسی رو کور نکرده و اشتغال این شخص در حسابداری دانشکده انسانی مربوط به نیمسال اول سال گذشته است نه آغاز امسال .در ضمن این نکته رو هم می خواستم بگم که من یکی از دوستان نزدیک سابق این شخص بودم ودر اون حادثه در هنگام زدن اسپری فلفل در یک متری او بودم و خودم نیز از عنایت ایشون بی نصیب نموندم طوری که تا چند روز آثارش روی بدنم مشخص بود .نکته اخر من اینه که خواهشمندم که اعتراضاتتون به وضع موجود برطبق قانون باشه و زمینه ای برای سوء استفاده از این عمل کاملا شفافتون برای معاندان فراهم نکنید.

    ReplyDelete
  11. بچه ها اطلاع رسانی کنید :

    13 آبان سبز

    ساعت 10 صبح

    جلوی هتل پردیس منظریه

    هیچکس علوم پایه نره . چون اونجا دوربین کار گذاشتن

    همه و همه و همه هتل پردیس 13 آبان

    ReplyDelete
  12. Anonymous11/02/2009

    saat 10 ? man shenidam saat 9. yeki in ghaziyaro moshakhas kone vasam

    ReplyDelete
  13. Anonymous11/02/2009

    saat 9 doroste
    saat 9

    ReplyDelete
  14. Anonymous11/02/2009

    ok mamnoon dooste aziz

    ReplyDelete
  15. Anonymous11/02/2009

    ok mamnoon dooste aziz

    ReplyDelete
  16. Anonymous11/02/2009

    عالم معروف به حاج آقا عالم،واسه ما دانشجوها هم کم دردسر درست نکرده.با اينکه کل برخوردهاي انجام شده کميته انضباطي با بچه ها زير سر اونه ولي بازم مظلوم نمايي ميکنه و وانمود مي کنه طرف دانشجوهاست

    ReplyDelete
  17. Anonymous11/02/2009

    dastetoon dard nakone ke etelaate jame dadin raje be aalam

    ReplyDelete
  18. Anonymous11/02/2009

    sa@ 9 jelo pardis

    ReplyDelete
  19. Anonymous11/02/2009

    salam man khodam joze ham classaye in agha 2 keshavarzi hastam
    ma az in adame nan be nerkhe rooz khor film darim ke dare hokm bazi mikone too khabgah

    ReplyDelete
  20. Anonymous11/02/2009

    man midunam in balaE kie=)))))))))
    are, hamash az ma sigar migereft;)))
    yek bar ham nashod yedune bahman be ma tarof kone az oon namardaye roozegar bud

    rooze ghods ham oon hame nano namak khorio faramoosh karde bud mikhast ma ro begire!!!!!!

    ReplyDelete
  21. Anonymous11/02/2009

    taze oon avayel ke self keshavarzi bud yek bar ham ma nadidim ke in agha ba jeton az self ghaza begire ba ashpaza tarhe refagh@ rikhte bud hamash majani ghaza migereft!!

    ReplyDelete
  22. Anonymous11/02/2009

    are, ina hamashun haminjurian

    ReplyDelete
  23. Anonymous11/02/2009

    ma ahle koofe nistim
    pool begirim be istim

    ReplyDelete
  24. Anonymous11/02/2009

    doostan 13 aban jelo pardis
    jelo paye vaynastid

    hame gharare jelo hotel pardis bashan

    ReplyDelete
  25. Anonymous11/02/2009

    bache ha in ketabi ke in adam 2 dastesh dare ro man didam!!!
    bavar nemikonid che chizai neveshtan toosh!!

    ketab chape esfande 87 hast va nasheresh bonyade moshaverine javane raEs jomhoor hast ke az tarafe nahade riasate jomhoori edare mishe!

    2 in ketab, chand fasl az harfaye khamenei hast dar bare dolat ha
    fasle akharesh ke etefaghan toolani tarin faslam hast, har harfi ke khameneE mitunest dar defa az dolate 9th bezane ro chap kardan.

    yani be badtarin vajhe momken az harfaye rahbar soe estefade kardan baraye jazbe ray

    ReplyDelete
  26. Anonymous11/03/2009

    زمان شروع راهپیمایی رأس ساعت 9 صبح و در رشت از مبادی ذیل آغاز می گرددد:

    1. دانشکده علوم پایه – خیابان نامجو – خیابان حافظ – چهار راه قدس (میکاییل) – خیابان امام خمینی – میدان شهرداری

    2. میدان دفاع مقدس – خیابان حافظ – چهار راه قدس – میدان شهرداری
    3. میدان شهید انصاری – خیابان سعدی – میدان شهرداری
    4. میدان پاسداران- میدان فرهنگ – چهار راه قدس – میدان شهرداری
    5. بقعۀ متبرّک دانای علی- خیابان طالقانی- میدان جمال الدین اسدآبادی(سبزه میدان)- میدان شهرداری
    6. سه راه فلسطین- خیابان شهداء( لاهیجان)- میدان بسیج(صیقلان)- میدان شهرداری

    لازم بذکر است زمان شروع مراسم در میدان شهرداری رشت ، رأس ساعت 10 صبح و سخنران مراسم جناب آقای بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی.

    این مسیر های اعلام شده از طرف سازمان تبلیغات اسلامی است.

    دانشجویان و دانش آموزان سبز اندیش باید در تمامی مسیر های ذکر شده ( مخصوصا مسیر اول ) حضور فعال و سبز داشته باشیم .

    تمامی مسیر ها به شهرداری ختم میشوند، اگر هسته اولیه در مسیر های ذکر شده ایجاد نشد شهرداری بهترین مکان برای نشان دادن اعتراض ماست.

    عده ای از دوستان شروع راهپیمایی را از هتل پردیس اعلام کرده اند، از شما و آنها خواهش میکنیم از رفتن به این مسیر خود داری کنید زیرا در همان دقایق ابتدایی باعث میشود نیروهای ما را سرکوب کنند و نتوانیم صدای خود را به گوش مردم و مسئولین برسانیم .

    هدف ما فرسایش نیروهای آنهاست نه زندانی شدن دوستان ما پس به صورت منطقی رفتار کنیم و از دادن شعار های تحریک کننده پرهیز کنیم.

    لطفا در این فرصت کم باقی مانده به هر صورت ممکن اطلاع رسانی کنید. رسانه شمایید.
    www.gilan.tk

    ReplyDelete
  27. Anonymous11/03/2009

    13آبان یادتون نره.

    ReplyDelete
  28. kiarash11/03/2009

    sa@ 9 joloye pardis.. hame ba ham yek rang mishim

    ReplyDelete
  29. Anonymous11/03/2009

    saaaaaaaaaat 9 joloye pardise bacheha
    etela resani konid

    ReplyDelete
  30. Anonymous11/05/2009

    سلام . من واقعا از تعلیقی که خوردم توی شوکم.....به من یه عکس نشون دادن چون جلوی درب دانشکده انسانی وایستادم پس مانع برگزاری امتحان شدم پس دو ترم تعلیق میخور م پس یک میلیون جریمه میشم نشستم خونه ! واقعا جالبه....حالم از سیاست و پارتی بازی و دنبال آشنا بگرد کارت درست بشه بهم میخوره...
    حتی احترام خانواده را نگه نمیدارن...من که اگه تجدید نظر نشه انصراف میدم ....توی این مملکت درس ارزش نداره چه برسه یه سال الافش باشی

    ReplyDelete
  31. Anonymous11/06/2009

    ناامیدی فایده نداره. اشتباه بزرگ ما این بود که به این حکم ها اعتراضی نشد. برعکس بقیه دانشگاه ها. در واقع این لعنتی ها موفق شدند با این حکم ها و وعده دادن به برخی که اگر به کسی درباره حکم ها حرفی نزنید تخفیف خواهیم داد فضای رعب و وحشت و یاس و ناامیدی را بین ما حاکم کنند.
    باید نترسید و این حکمها را همه جا اعلام کرد و از همه مهمتر به آنها اعتراض کرد.
    دوستان، اینها جز ایجاد ترس و هراس هیچ چیز دیگری در چنته ندارند.

    ReplyDelete
  32. Anonymous11/09/2009

    سلام ممنون از کار قشنگتون

    ReplyDelete